Kehadiran Hari ini

Pengikut Zul Avanzato

Tuesday, May 18, 2010

Pagi yg Terburu2(sambungan....)

Petang ni sesudah asar,tenaga melampaui batas telah menyelubungi diriku...Entah mengapa??Bagaikan satu semangat yg berkorbar2.............Aku terus bekerja bagai nak gila..Bagaikan terkena pil kuda..Lagakku membasuh sambil memekik2 dan menyanyi..hahahha...bodoh betol...^^

Aku membasuh motosikalku yang telah lama aku biarkan...aku membasuh dengan penuh cermat..Dengan penuh kebersihan..Ahrgghh..Bersinar bagaikan motor baru...Seawal jam 6,aku terus menghidupkan motosikalku..wtf!!!Tak hidup!!!shit!!!marahku bercampur dengan kecewa...Malam ni ak harus bertemu dengan rakanku,Danial chua,bekas pemilik jamming Sinar Lagenda...arhh..Lupakan pasal dia...

Aku terus berusaha...sambil membuka kompressor dan aku menyembur angin kedalam plug...lagi tak hidup..Dan meletup ekzos besiku...wth!!!Hampir sejam aku keseorangan...Dalam suasana yg memilukan itu aku cuba untuk mendapatkan bantuan dari rakan2ku...ahhh......Angah pok gek tidak mengangkat panggilan aku..Sibuk sangat kah??Apih Toyo dah kekuantan...Nombor fon Napi,Lan dan yang lain2, tidak ada dalam senarai sim baru aku...so careless!!!

Aku memetik telefonku dan mencari nombor berikutnya...Sepupuku,Faez..langsung tak diangkatnya!!!shit!!!Bagaikan nak ku baling henfonku!!Tapi aku sabar..Pasal telefon sony ericson yg bakal ak lemparkan terlalu mahal harganya..kalau telefon mainan memang ak dah lempar kedinding.......memang aku panas!!!

Aku menghubungi Danial Chua,tapi tak sampai hati untuk aku menyusahkan dirinya yang sedang bermain2 dengan anaknya...dengan family..maklumlah,beliau baru sudah kematian neneknya,dan baru selesai menguruskan pengkebumian neneknya..aku menyembunyikan hasratku...aku malu untuk meminta bantuan dari Abangku..tapi,terpaksa..Azan maghrib berkumandang...aku cuba telefon Along,Abang sulungku..Dia ada dipejabat lagi sekarang,dia berjanji akan datang mengambilku dikedai..7.30 malam...allright...Aku menunggu...


Wah...Baruku ingat..kalaulah ak naik kereta kancil tadi kan tak mengapa...bala!!!what!!bukan balakrishnan la!!!wth???Bala means bencana la bodoh!!!arrghhh!!!Aku bercakap ngan syaitan lorh...hahahha...Pasal ni waktu maghrib..banyak setan yang menggangu aku...^^

Bergema nada dering telefonku...Menandakan ada orang yang call...''hello....sape tu...''jawabku...macam la aku tak kenal...dia abang ku...hehehe...''aku ade kat luar ni..mu ada mana???''sapa abangku...''kejap-kejap,on da way''..............;P

(Aku terus save blog nih,dan terus menyimpan laptop dalam beg secara tak tersusun...)aku pun memboncenglah dengan abang kesayangan aku tuh...hehehehe,(dalam hati nyanyi lagu,Pagi yang gelap,kini sudah terang,aku adikmu dan engkau abang...inginku ulang kemasa dulu....-kump.Hujan lebat...)...

Dalam perjalanan aku ternampak Faez,sepupuku yang sedang drive...hati baik ak berkata,''nasib baik lu tengah drive,masa aku call ko..kalau lu tgh tgk tv kat rumah,mmg teruk ak belasah!!''<

Sesampainya aku dihalaman rumah,ak terus menggapai poketku,''ade mende lagi??''sapa abangku...''duit minyak''jawabku dengan pantas....''tak payah laa...sapanya..lalu pergi tanpa menoleh kebelakang... ''terima kasih Long''laungku...

Arghhh...penat,kecewa,marah,hiba,malu,semuanya bercampur gaul...kalau ada orang yang sedang membuat onar dikampungku,memang aku belasah cukup2 dengan helmet yang aku pegang...arhggg...tetibe jer jadi samseng tak menentu..aku meluru kedalam bilik..bilik yang macam puaka!!argghhh...Bilalah aku punya masa untuk mengemaskan bilikku!!!aku letakkan laptopku diatas sofa...lalu meluru kebilik air...wah...sejuk airnya...


Jam 9.30 nanti ak akan berjumpa dengan Danial Chua..Disamping itu akan aku promosikan lagu Faez dan aku yg bertajuk,Khabar Duka Mistikal Alam...selesai coretan untuk episod pagi yg terburu2 edisi sambungan...

mood--tertekan....weekkkk ;P

No comments: