Kehadiran Hari ini

Pengikut Zul Avanzato

Friday, May 21, 2010

Pengalaman dari perjalanan 5

Hah...Hari yang memenatkan...Ak baru pulang dari Kuantan..Bersama rakanku,Alya..Alya menjadi pemanduku,dengan menaiki kereta Alya,(Viva)...Kami berdua keMesra Mall..Tujuan kami bukanlah untuk bergembira,tapi untuk membuka Buku Bank May Bank..Amatlah penting jika aku mempunyai buku Maybank kerana duit Insurans Preduntial akan terus ditolak dari akaun.. :)

Malangnya,Kad Pengenalanku cipnya rosak..aduh...Aku perlu sekali lagi berurusan dengan JPN bagi menyelesaikan masalah ini.. :(

Aku melenyapkan masalah yang melanda...Tanpa membuang masa yang sudah sedia terbuang,kami terus keKuantan...Kami tiba diKuantan jam 12.30 Tengah hari...Kami terus meluru masuk keMegaMall,dan membeli tiket Panggung Wayang..
Sambil menunggu 2jam lagi wayang bermula,kami singgah keKFC..Aku memesan Black Pepper Chicken,manakala Alya hanya memesan Burger sahaja...^^

Kami kemudiannya terus meninggalkan KFC dan terus meluru masuk kePanggung...Wah..Kali pertama ak menonton wayang...Tapi,tiada cerita yang menarik yang aku tonton..Cerita melayu yang boleh membuatkan mataku terlelap seketika...hah..^^

Jam 4 petang,kami bertolak pulang..Jam 6.20 kami sampai diDungun...Lesu Alya aku mengerti..Penat semalam belum habis,diganti pula penat yang baru...Sama juga keletihanku disaat ini....Terima Kasih Alya..Kau kawanku yg amat ku sanjung tinggi..Ak hargai persahabatan kita..Jika terdaya kupetik bintang dilangit,pasti milikmu salah satu dari bintang yg kupetik..

Sekarang,ak mahu tidur selena-lenanya..Penat..Tidak terkira..Banyak yg aku pelajari dari Alya..sepanjang perjalanan kami...Bagiku,Pengalaman ini,tak ternilai dengan harta,Aku harap,Alya tetap menghargai ak,sepertimana ak menghargai dirinya... ;)

No comments: