Kehadiran Hari ini

Pengikut Zul Avanzato

Wednesday, May 12, 2010

Siapa Aku???


Nama sebenar aku ialah Zulkifli bin Mohamad Narawi..
Nama manja dan timangan,Ayie...
Lahir pada tahun 1988...(zaman Rock Kapak)
Hidup aku simple...
Makan nasik yg berlaukkan singang ikan selayang dan kalau ade rezeki lebih dari ibuku,
dapatlah makan lauk ayam pedas..dan aku tidaklah cerewet...
cukup ada lauk telur pedas,gerenti aku menambah..tu pun kalau ade nasik lebih..
sedih jika dikenangkan dulu2..kemiskinan dan kesesakkan ke dua ibu bapa...
dalam membesarkan kami anak beranak...



Ini kisah masa aku kecik2 dulu...;(

# Aku selalu menunggu sahabat tadika ku,z-man untuk pergi bersama2 ke Tadika..Z-man duduk didepan rumahku..(kini Z-man telah berpindah entah kemana)sedang menunggu,ibu ku mengajar membaca kepada aku...

# Aku suke sangat makan nasik goreng ibuku...walau sakit gigi skalipun...walau baru balik dari klinik gigi...selera kepada air tangan ibuku mmg thumbs up!!!

# Aku suke sangat pistol air...kalau ayahku pergi ke Kuala Lumpur,sudah menjadi kebiasaan aku untuk meminta buah tangan seperti Pistol air..skarang ni mudah dijumpai,rm1..pasal aku ingat,dekat KL jer ade mainan hebat tuh...hehhehe..

# Aku minat main video game..yang ade tape..suke sgt main game Super Mario..tp abang ak memang selfish..asyik2 dia jer yang main..jadi ak kempunan jugak nak main..(game tu bukan kepunyaan kami,tp dipinjam)

# Aku minat telepon bimbit...mainan lorh...tapi ayahku mmg xbrani belikan aku tepon tuh..ala...Yang ade nada dering jer...xleh dail pon awek2....Nak dijadikan cerita,Pak saudaraku mengajak aku untuk kebandar..skarang bandar Dungun...Beliau membelikan telefon bimbit mainan kepada anak2 beliau...gembira bukan kepalang sepupuku,faez dan mad..last2,Telefon bimbit mainan kepunyaan mereka yg lama dihadiahkan pada aku...wahhhh......bergaye giler.........^^

# Aku minat tgk video tape..(skarang VCD)...Tape punya la besar...tapi keluarga ak xmampu beli video tape..so,ak jarang2 pegi jugak la kat sebelah rumah ak,kedai makan pak sedara aku..semata2 nk tgk citer pendekar bujang lapok..Dan madu 3 yg tgh hot dipasang dikedai pak sedaraku...

# Aku suke main perang2...dulu aku miliki pistol manik...beli sendiri bai..pasal dah pandai mencuri sen ibu aku...Rm10 jer..Tapi x secanggih pistol manik kepunyaan kawan aku,z-man..Pistol die harge rm15..kalau dia tembak aku,perrgghhh.....Pedeyyy woooo....^^..tapi pistol aku punyer sekadar boleh tembak dari jarak dekat..tu pun mangsa tidak akan terseksa..tapi boleh senyum lagi....

# Aku masih ingat,darjah 1 dulu,ade sorang awek yg cun..name dia Ain..Bertahi lalat dileher..Dia menjadi ketua darjah masa tu...Aku dan tajmil sering memikat beliau...masih aku ingat Aina yg berambut pendek dan sering membuat onar didalam kelas,dan amelina yg mengajarku matematik tentang tolak dan tambah....tp,darjah 2,aku lihat mereka semua sudah tiada...mereka berpindah sekolah..perghhhhhhhh........;(

# Aku suker main "tang buaya''..ala..yg lompat2 kat atas wakaf tempat org berehat...biasenye aktiviti ni berjalan selepas balik dari mengaji....songkok dan baju melayu...Quran letak lam raga beskal...hehhe

# Aku suke gertak org mase mengaji dulu...sampaikan budak tu panggil bapak dia wooo...ape lagi,aku yg masih kategori kanak2 biol,masuk dalam rumah Tok Teh laa...hahahahha

# Aku kalau bulan pose mmg suke tgk cite jejak Rasul...haaa...dan lagi,citer kegemaran aku,Flash Man,Mask Man,Power Rangers...kalau tak tengok,memang tak sempurna hidup aku...Sehinggakan aku menyebarkan fahaman Flash Man keSekolah Rendah...siap buat topeng dari kertas..perghhh...Aku juga dilempang guru ketika cuba berterajang dalam surau...;(

# Darjah 3,aku dapat basikal...oleh kerana aku dengkikan abang aku yang sering melajukan basikal dan mencantikkan basikal...Aku bangga bila dapat basikal...Dan aku mula belajar satu taktik,iaitu menunggang basikal tanpa memegang handle...hebatnyer....^^

# Aku suke tengok citer hantu...yang paling gerun dulu,tengok citer pontianak sundalbolong,indonesia mari...perghhh...seram siott...Aku ingat hantu kopek jer yg menakutkan,tp hantu pontianak lagi jahhattt......

Kalau hendak diceritakan kisah hidup aku semasa kecil mmg menyayat hati...
aku selalu dibedal oleh ayahku,kerana kenakalan ku tanpa batas...

Kehidupan kami sekeluarga amatlah klasik..bersama abangku,sepupu2ku...dan teman2..
ada suka duka..penuh ranjau..onak duri habis dipijak..habis diteroka..
Masih aku teringat lagi.,ketika dulu ayahku pulang dari kerja,memakai kacamata rayban..
dan menaiki motosikal honda berlampu bulat..aku menanti setiap kali kepulangan beliau..tp,aku dulu mmg kuat menangis..sehinggakan aku sering dimarahi dan dijerkah oleh ayahku...
tapi pujukan ibuku dapat meredakan tangisan aku..pujukan dan belaian ibuku,tak dapat aku lupakan...setiap kali aku terkenangkan,pasti sebak jiwa yang keras ini...
jasanya tak terbalas...dan dimasa ibuku masih ada nilah,aku harus mematuhi setiap kata-katanya..

Aku takut akan kehilangan kedua2 nya...aku syg ibu bapaku!!!
syg melebihi dari apa yg ada didunia...kalau dapat kupetik kejora dilangit,
akan kupersembahkan pada mereka yg telah membahgiakan aku,walaupun pedih sengsara yg akan kutanggung...Bagi aku,..tanpa mereka siapalah aku,dan setiap hari ialah hari mereka..selamat hari ibu dan bapa!!!
^-^

No comments: