Kehadiran Hari ini

Pengikut Zul Avanzato

Tuesday, July 12, 2011

Secebis Bingkisan Perasaan

Allah Yang Maha Pemurah, Terima kasih Engkau telah menciptakan dia dan mempertemukan aku dengannya..

terima kasih untuk saat2 indah yang boleh kami nikmati bersama..

terima kasih untuk setiap pertemuan yang boleh kami lalui bersama..

terima kasih untuk setiap saat2 yang lalu..

aku datang bersujud dihadapan Mu..

sucikan hatiku Yaa Allah, sehingga dapat melaksanakan kehendak dan rencana Mu dalam hidupku..


Yaa Allah..jika aku bukan pemilik tulang rusuknya,

janganlah biarkan aku merindukan kehadirannya..

jangan biarkan aku melabuhkan hatiku di hatinya..

kikislah pesonanya dari pelupuk mataku..

dan usirlah dia dari relung hatiku..

gantilah damba kerinduan dan cinta yg bersemayam di dada ini dengan kasih dari Mu yg tulus dan murni..

tolonglah aku agar dapat mengasihinya sebagai sahabat..

tetapi jika Kau ciptakan dia untuk aku Yaa Allah..

tolong satukan hati kami,


bantulah aku untuk mencintai, mengerti dan menerima dia seutuhnya..

berikan aku kesabaran,ketekunan,dan kesungguhan untuk memenangkan hatinya..

urapilah dia agar dia juga mencintai,mengerti dan mahu menerimaku..

dengan segala kelebihan dan kekuranganku sebagaimana aku telah Kau ciptakan..

yakinkanlah dia bahawa aku sungguh2 mencintai dan rela membahagi suka dan duka aku dengannya..

Yaa Allah Maha Pengasih..dengarlah doaku ini..


lepaskanlah aku dari keraguan ini menurut kasih dan kehendak Mu..

Allah Yang Maha Kekal, aku tahu Engkau senantiasa memberikan yang terbaik buatku..

luka dan keraguan yang aku alami pasti ada hikmahnya..

pergumulan ini mengajar aku untuk hidup makin dekat pada Mu,untuk lebih peka terhadap suara Mu..

yang membimbing aku menuju terang Mu

ajarlah aku untuk tetap setia dan sabar menanti tibanya waktu yang telah Engkau tentukan..

jadilah Kehendak Mu dan bkn Kehendak ku yang jadi dalam setiap bahagian hidupku....

Yaa Allah...




Terima kasih wanita,Atas segala kasih yang dicurahkan,pertemuan secara kebetulan,dan tidakku sangka sama sekali kita rapat sebegini...Bagiku tiadalah perasaan lain melainkan kasih sayang seperti saudara seislam lainnya,..Jodoh ketentuan terletak diTangan yang Esa..Kita hanya merancang,Tuhan yang menentukan..dan kita tidaklah layak sama sekali untuk membangkang atau mengkritik segala perjalanan ujian yang ditentukanNya...Malah kita perlu bersyukur,kerana ujian itu yang membantu kita untuk bangkit dan mengenang Dia...


Ya Allah..Sesungguhnya Aku juga punya sedikit perasaan yang tak dapat aku tafsirkan..Naluri insani menyatakan cinta,tapi aku berusaha menjauhinya...Apakandaya,aku hanya insan biasa,lalai dari mengingatimu..Aku tetap berusaha untuk menyintaiMu,,..Ya Allah,Andai kata puteri itu Hawa ku,maka engkau permudahkanlah perjalanan ku untuk memilikinya,menjadikan dia sebagai Ratu disanubariku..Tapi,jika dia bukan untuk ku,tetapi insan yang lebih bertaqwa dariku,kurelakan kebahagiaan dia bersama putera itu..Agar kebahagiaannya terjamin dunia dan akhirat...


Ya Allah,aku redha sama sekali..bersesuaian dengan kata2 keramat sang pujangga,cinta itu tidak semestinya memiliki,cinta itu ialah melepaskan orang yang kita sayang dengan kerelaan hati sendiri..Ya Allah..Nukilan ini bukan sekadar pelepas rinduku pada sidia,tetapi juga terjemahan cintaku padaMu Ya Rabbi..PadaMu cinta kekal abadi..PadaMu tempat mengadu..PadaMu aku bersujud..padaMu aku kembali...



No comments: