Kehadiran Hari ini

Pengikut Zul Avanzato

Friday, May 14, 2010

Pengalaman dari perjalanan 4

Selamat Tahun Baru 2010….Itulah sinonim dengan hari ini…Ah…Usiaku juga bertambah….Sudah 22 tahun rupanya aku sekarang…..1haribulan 1 2010..Jumaat…Aku dan Sarel memulakan perjalanan keKuantan menaiki 2 buah motosikal…Selepas sembahyang Jumaat dan hujan semakin lebat…Memang ini adalah peristiwa yang tak dapat kami lupakan…^^
Kerja bodoh bila menunggang motosikal dalam keadaan hujan lebat..Sesampainya dikemaman,kami berhenti seketika untuk solat asar dirumah nenekku…Jam menunjukkan pukul 5 petang…Kami bergegas keKuantan..Sesampainya disana jam menunjukkan pukul 7 malam…Kami segera ke Kuantan Parade untuk mencari selipar yang branded..(Croc)tapi kami tetap tak jumpa…Kami berdua meredah hujan dan akhirnya hampa…Butik selipar itu sudah tutup…

Jam menunjukkan pukul 10 malam…Kami mengambil keputusan untuk pulang kekampung…;(
dengan perasaan sedikit hampa kami pulang…Aku sangat sakit belakang..ah…Mataku pula kabur,hendak tidur pun ada..Tapi Sarel menyeru aku agar memecut selajunya…Aku tak terdaya,akhirnya kami berpecah dikemaman,disaat itu aku tidak tahu yang Sarel sudah mendahului aku selama 15minit….Aku terus tunggang motor dengan kelajuan yang tak seberapa laju..Bimbang juga jika eksiden dan sesuatu yang tak diingini….Akhirnya aku sampai dirumah pada pukul 12.30 pagi…Letih tak terkata…Aku terus kebilik dan memecat seluar lalu tidur dikatil selena lenanya…

P/S: Bagi aku tidak sia2 perjalanan ini...kerana ini adalah satu pengalaman dari perjalanan..hahaha^^



No comments: