Kehadiran Hari ini

Pengikut Zul Avanzato

Monday, December 27, 2010

Zul Pekerja Yg Istimewa 2

Salam semua...^^
Ni aku nak cerita, aku cukup panik lol..^^...hehehe..why??Dalam sibuk aku bekerja,Zul memanggil ak..''bawak aku kerumah Pak Sin..''...Aku melihat reaksinya seperti seorang yang hampir nak tercabut nafas dari badan..korang boleh bayang tak??berjalan dipinpin ak,lalu terus meluru masuk kedalam kereta...Aku terusla mememulas kunci dengan paniknyer...Wah...gayanya macam pemandu Ambulan gitu^^

Aku jugak hairan,bagaimana pagi tadi bekerja ok dan sihat walafiat saje...tiba-tiba pula kemerahan wajahnya...Kulihat Zul bagaikan tak bermaya lagi...matanya pejam..dalam fikiranku terus terfikir bagaimanakah jika Zul meninggal...Sudahlah anak-anaknya dikampung tak sempat bemesra dengan bapanya..Dibawa pulang mayatnya..Arhgg...Aku mula menguatkan volume radio,(tapi takler kuat macam biasa...^^)..Sekadar untuk menenangkan diri yang sedang
memandu dalam kepanikan tanpa batasan....

Memotong keseluruhan kereta tanpa menghiraukan lagi bahaya yang bakal menimpa dengan kelajuan sepantas kesatria berkuda gitu... ...Aku terus menuju kerumah Pak Sin..Menghantar Zul kemuka pintu..Ternyata Pak Sin dan anak-anaknya tiada dirumah..Zul merangkak kedalam rumah,
Aku menuju pula ketempat kerja Pak Sin..Memanggil Pak Sin dengan keadaan Panik sekali..Kesemua mereka menaiki keretaku dan terus menuju kerumah Pak Sin sekali lagi...Untuk pengetahuan,Pak Sin juga salah seorang teman Zul yang rapat diMalaysia ini...

Sesampainya dirumah Pak Sin,kami semua terus meluru masuk ke dalam rumah...Sayu ku lihat Zul bagaikan tak bermaya...Diurutnya badan Zul dengan sesuatu benda,bagi membuang angin yang melebihi KPI...Aku hanya mengurut tangan dan kakinya sahaja...Menurut Kawannya,Zul boleh mati jika dibiarkan tanpa diurut dan membuang angin..Satu penyakit bila diperah keringat walaupun tenaga sudah kekurangan,tambahnya lagi...Pak Sin membekam angin diatas dahinya..kerana pening dikepala mampu memberi kesan negatif bagi simangsa....

Alhamdulillah...Zul kembali pulih sediakala...^^
Dan bekerja seperti biasa selepas dua hari berehat dirumah...Zul memang tabah dan bukan seperti pekerja aku yang lain..berkebolehan dan boleh menjadi sahabat yang menyejukkan hati...Aku hormati dia..Aku cukup Respect~!!Kini Zul telah pulang...Pulang kekampung lol..^^...
untuk melihat anak-anaknya,dan sudah tentunya kami akan merinduinya sehingga beliau pulang kembali bekerja diMalaysia...


2 comments:

PinQib said...

haah,. agak lama gk x dengar pasl zul
erh
kalau gune pop up komen lg senang,komen

setting >comment >tick pop up comment> x payah tick word verfcation

save



| Sejarah BARBIE| VITAMIN Jiwa |

Nismo BluebirD said...

yupp^^
oh..thanks,dah ejas setting..^^