Kehadiran Hari ini

Pengikut Zul Avanzato

Wednesday, January 5, 2011

Dosa menyimpan kuku panjang

Assalamualaikum...Tazkirah bulan ini...ingin aku berkongsi ilmu,agar kita bersama mempraktikkan dan menjauhi laranganNya...

Dikatakan bahawa menyimpan sebatang jari kuku yang panjang, dosanya sama seperti memelihara sekandang
babi, jika kesemua jejari kita menyimpan kuku yang panjag.... bayangkanlah dosa yang telah kita tanggung untuk kesemua babi-babi tersebut.... potonglah kuku anda.

Hai..Boleh Berkenalan.....kikiki^^



Jangan simpan kuku panjang walaupun hanya 1 mm atau 1km atau pun hanya jari kelingking.

Bagi orang Islam adalah tidak sesuai berkuku panjang atas apa alasan sekalipun kerana ia tidak membayangkan kesucian dan ia juga bukan budaya kita apatah lagi menggunakan tangan untuk beristinjak.

Orang Melayu yang berkuku panjang biasanya mempunyai anak yang bodoh atau pun degil dan suka melepak,merempit,dan lawan ulamak!!
sebab diberi makan bahan kotor yang berada di kuku jari emaknya semasa menyediakan makanan seperti memerah santan kelapa, buat cokodok pisang, uli tepong, dll. Apa ilmu pun yang di ajar pun tak akan boleh diterima masuk ke dalam kepala. Percayalah........

Pasal tabiat berkuku panjang inilah yang membuatkan orang Melayu mundur dan tidak berjaya. Syarikat Melayu yang bangkrap dan rugi teruk adalah kerana mempunyai pekerja dan pemilik yang berkuku panjang.

Untuk yang bujang beringatlah. Kalau nak cari pasangan dan hendak anak yang pandai dan mendengar kata pilihlah wanita atau lelaki yang sentiasa berkuku pendek. Insya-Allah.

And additional info, kuku panjang mempunyai sejenis kuman seperti yang terdapat dalam najis manusia, iaitu E-Coli. (bukan pakaian dalam tu k??kikiki)Kuman tersebut tidak akan hilang walaupun kita mencuci tangan dengan sabun. Oleh itu, sentiasalah
berkuku pendek untuk kesihatan dan kebersihan diri sendiri.
Jagela sayerr dan kawan-kawan sekandang dengan menyimpan kuku panjang k??

3 comments:

PinQib said...

x tau pun. weh. series. tengs ngat3
| Hadiah dari SARAWAK |

Nismo BluebirD said...

haa...dah tau takpe...welcome~

Anonymous said...

hmm..tu la ramai yg x ttik beratkn hal mcm ni skunk....