Kehadiran Hari ini

Pengikut Zul Avanzato

Sunday, March 18, 2012

Warkah berkalimah Puitis Buat Sang Puteri..


Segala kata-katamu terukir indah,shahdu kufahami..wajah polos dan kegilaanmu menjadi tatapan sudut kacamataku..setiap nafasmu kedengari,degupan jantungmu kutelusuri…Indah bersamamu hingga saat detiknya terlalu cepat berlalu…Siang tiap ketika ku tatap bingkisan pesanan ringkasmu padaku..Malam pula kuternampak wajahmu dipurnama..Tidurku tak lena,jika tak memandang potretmu..Hari-hariku gusar jika tak mendengar cerita tentangmu..aduh…

Gerangan gadis manakah ini yang merobek kamar rinduku…Menari berirama naluri,menyanyi berlagukan sukma,pesona anggunmu itu persis permaisuri diistana kemasyuran,Budimu itu sungguh suci bertakhta disanubari..datang dimindaku yang merupakan belantara penuh haiwan berbisa………

Durjanakah aku jika meminta secebis cintamu,Berantakankah persahabatan ini jika ku lafazkan kata-kata suci besulamkan emas diseliputi debu…Ahh..Aku masih kerinduan..Kerinduan cahaya sitara mu..Rabbi saja yang memahami tika ini..dan aku harap engkau merindui kehadiranku yang tidak menyinar seumpama kejora…Yang tidak seperti apa yang kau harapkan selama ini..Dimana seorang putera kacak berkuda putih awan yang akan menuju keistanamu,untuk melamarmu..

Maafkan aku..Aku hanya putera rimba dari hujung dunia realiti yang memiliki seekor keldai dan seekor kucing yang comel..Yang berharap dari jauh untuk memiliki dirimu bak mutiara diatas sutera,didalam sebekas kaca yang dipamer diberanda awangan…

Tolong jangan buatku merana..Jangan buat batinku tersiksa..Jangan titiskan airmata yang telah lama tidak membasahi pipi ini..Kerana aku tak sanggup lagi....

Kau Puteri Seroja,Kau Puteri Impian,kau Puteri Dipintu Mahligai,kau Puteri Puspasari..Kau juga Bunga Angkasa,Kau bunga Seroja,kau Bunga Sakura,Kau Bunga Emas,kau juga Bunga Larangan…

No comments: