Kehadiran Hari ini

Pengikut Zul Avanzato

Thursday, May 13, 2010

Malang Tidak Berbau

Masihku ingat lagi,pada hari khamis 12haribulan 3..aku telah melakukan kesilapan,berkhayal semasa mengundur kereta Toyota caldina kepunyaan Shake nasi kukus,(kelemahan aku,aku suka berkhayal dalam kesibukan kerja sekalipun..)
tanpa kusedari aku telah merempuh kereta gen2 kepunyaan Sani…masyaAllah…dari sudut wajah abah,kecewa telah menyelubungi…bayaran untuk Sani rm 1170,manakala Shake rm 500..

Disini dapatku lihat sejauh mana kejujuran Sani dan Shake…sangat mahal kos yang Sani minta,tapi aku dan abah tahu yang Sani mengubah suai keretanya dengan menggunakan duit itu…tak mengapa,ini semua kesilapan aku..dan aku berjanji perkara ini takkan aku ulangi lagi..sudah lama Sani tak datang membasuh,mungkin dia malu dengan ketidakjujurannya…manakala Shake walaupun harga sebenar rm1000.00,tapi kerana kasihankan aku,dia hanya meminta rm500.00 sahaja…Shake lebih jujur…

No comments: