Kehadiran Hari ini

Pengikut Zul Avanzato

Thursday, May 13, 2010

pengalaman dari perjalanan 2

Pada 15 haribulan 5 2009…
pukul 12pagi,malam jumaat,hah…aku,sarel,anas,alias dan azwan menuju ke wakaf che yeh,kota baharu…tujuan kami berlima menuju kedestinasi tersebut semata2 ingin melawat tempat orang..tidaklah kami duduk terperap dibandar Dungun saja…kami menyewa kereta dan Alias pemandu yg mempunyai lessen memandu…masih ku ingat,Sarel melanggar seekor lembu ditengah jalan seawall jam 2pagi..hahahhaha….kami berlima gementar usah dikira..hanya Tuhan saja yg tahu…banyak peristiwa yg kami lalui…pukul 4 pagi,kami berhenti disebuah masjid,untuk membuang air dan sebagainya..tapi,apa yg dilihat oleh Alias,Sarel dan Azwan amatlah memeranjatkan aku dan Anas yg tidak melihat apa yg mereka lihat…sebungkus manusia berkain putih seperti POCONG bertenggek dibawah bangsal dibelakang masjid tersebut…ish..meremang aku yg sedang menaip sekarang…

Kami melawat PCB,pantai cahaya bulan..selepas itu kami menyinggah ke KB MALL sebuah pasaraya yg agak besar diKota Bharu….selepas maghrib kami menuju ke Wakaf Che Yeh…membeli apa yg patut untuk dibawa pulang…kami bertolak balik dari Kota Bharu ke Dungun selewat jam 10malam..keesokan hari adalah waktu kerja..mampukah aku,Anas dan Sarel bekerja dengan bersungguh-sungguh besok??aku tidak pasti..tapi Sarel bersungguh-sungguh dan bersemangat akan bekerja keesokan hari…kita tengok…..

Pengalaman ini memang menarik,dan tetap aku kenang sehingga keakhir hayat…kami tiba kerumah pada pukul 5.30pagi..aduh..pukul 9 harus aku membuka carwash,aku terlena sehingga ke pukul 9.30…aku terus memecut motosikal dan aku dapati Sarel dan Anas tidak muncul lagi…pukul 10pagi tiba Anas dengan mata yg merah menyala seperti aku…mana tidak merah,tidur dalam kereta pun tidak lena,harapkan tidur dikatil beberapa jam sahaja…Sarel tertidur sampai kepetang…hah…janji akan bekerja hari ini…tapi hampeh…aku dan Anas membanting tulang bersama…

No comments: