Kehadiran Hari ini

Pengikut Zul Avanzato

Tuesday, November 2, 2010

Kancil Dah Masuk Klinik??

Salah!!.....Kancil dah masuk Workshop..bukan klinik...kwang kwang kwang....Pagi tadi aku dah hantar Kancil aku kat Workshop Lee Fei Hong..Sekali adik Wong Fei hong daa...^^...aku dapat tau yang Pomen cina ni memang expert bab segala jenis kereta..Tj yang bagitau kat aku kelmarin...sebenarnya aku kawan je ngan Tj ni,tapi Nama dia pun aku tak tahu..TJ adalah nombor plat Pajeronya..hehehe...

Kelmarin semasa ak mencuci Pajeronya,Tj asyik menceramahkan aku tentang dunia bisnes yang ditawannya sekarang..bukannya dia berjaya tanpa mendahului kegagalan,..Tj memang aku sanjung kerana beliau mampu menjadi seorang kontraktor muda yang penuh semangat Berniaga..selalu menasihati aku supaya jangan tinggal sembahyang dan selalu menyimpan wang untuk diwaktu memerlukan...
Berbalik kepada keretaku tadi,sekarang sudah pukul 3.30 petang..Masih Lee tidak menelefon aku..Harap-harap tak mencecahlah Rm 100 lebih..Kerana aku sudah hampir kehabisan wang dalam simpanan..Ini memang dugaan bagi aku..Tapi aku dah dengar Ustaz cakap,Ujian itu tandanya Tuhan menyayangi dan ingat kat kita...Rezeki kalau Tuhan bagi,Dia saja yang berhak mengambilnya semula..





Sembahyang Zuhur dulu der...Nak dekat Asar dah..
P/S:Sembahyanglah kamu sebelom kamu disembahyangkan..Hidop seribu Tahun pun tak guna kalau tak sembahyang...(sambil dengar Nasyid Saujana-Sepohon kayu daunnya rimbun...^^)

6 comments:

nadia said...

kancil aku baru je gi betulkan..
temperature naik gile!

cuak doe

Nismo BluebirD said...

tu la pasal..kancil ni kalau makin dimanja makin naik kos kerosakan die...ermm...nasihat sy,jual je kat sy ngan harge murah2..ngee....

nadia said...

har har har..

jual? xrela!!
hihihi

temperature naik sebab getah tu bocor..
so, tukar getah..tak jadi le nak jual..=)

Nismo BluebirD said...

har3....
sekor kancil pon tak larat nak jage,nikan plak nak bela satu lagi..hakhakhak...

PinQib said...

jd penulis pun boleh, skrang da nk jd bisnesmen pulk ker

Nismo BluebirD said...

ermm...btw mrs pin qib,terbalik tu,sy mmg sorang bisnesmen,skarang nk jd penulis lak..yg terkejutnye,sy vokalis kumpulan Latip n de geng jugakk...band kenduri kahwin..hehehe