Kehadiran Hari ini

Pengikut Zul Avanzato

Sunday, January 9, 2011

Monolog Dari Aku...

Kutatapi perit hari kehari,
Kurenangi pahit hingga ku lali,
Kujejaki pengalaman sampai disini,
kumerasa indah hanya sekali,
Selebihnya derita tak terperi yang kualami...

Kuberlari dipentas ini,
semangat air api tanah dan angin aku genggami,
menyusuri laluan onak dan duri,
akhirnya ketemu keindahan yang dicari...

Indah kumiliki hanya sementara,
Kukecapi hingga aku Terlena,
Kuhirup sampai diri terpesona,
kusyukuri indah yang tak terkata..

Malang jua apa yang dicita,
Terhempas jiwa hancur bergelora,
Terpegun aku seketika,
Menanti sinar lain yang bakal tiba...

Bukanku lari dari Hakikat,
Kucuma terbang mencari makrifat,
Sekian lama diriku terpukat,
Oleh nafsu yang dilaknat....

Nafasku tarik sedalam-dalamnya,
Membuatku lega bagai tiada bencana,
Bersatu aku didalam ilusi cahaya,
Dibawah pohonan duri berbisa..

Ku dibakar tiada berasap,
Kutatapi kabus tanpa mata terkedip,
Kutangisi sendiri hingga semangat menjadi malap,
Kukaut keuntungan dalam jiwa yang tergagap...

Pilu dihati siapa yang ingin mengerti,
Kuratapi hingga rebah tersungkur kebumi,
Terbangunku sendiri tanpa sedari,
Menatap kembali sinar cinta yang kekal abadi...



idea & writen by:Dolphin n Penguin..

No comments: