Kehadiran Hari ini

Pengikut Zul Avanzato

Thursday, March 8, 2012

Perutusan Hari lahir ke-24

Alhamdulillah,syukur kehadrat Illahi dapat ku nukilkan lagi warkah yang penuh makna pada waktu ini..Walau tak seberapa,tapi bagiku penuh beharga..Tak kisah orang memandang temeh atau enteng pada tulisanku,yang penting aku bahagia..

Rentetan pengalamanku diusia yang lalu banyak mengajarku erti penulisan..Terlalu banyak rasanya aku perlu perbaiki dalam penulisan,tapi sudah semestinya usia mematangkan pemikiran..Emosi dan persekitaran menjadi faktor yang perlu aku kawal tika menaip..Agar penulisan aku tak menjadi terlalu nampak seperti kebudak-budakkan..

2012,Tahun yang menjadikan usiaku bertambah 1 tahun lagi..Jangan dilupa,Hari ini bersamaan 9haribulan 3..Selamat hari Lahir Zul..Kau yang terbaik,semoga hidupmu penuh barakah,dipanjangkan umur,dimurahkan rezeki yang melimpah, dikurniakan akal pemikiran yang waras serta Iman yang teguh lagi istiqomah untuk dijadikan senjata dimedan petempuran antara dunia dan akhirat..Amin..Juga,tidak dilupa pada rakan-rakan yang mengucapkan tanda ingatan hari lahir padaku..dalam fb,telefon,media cetak,mulut kemulut,dan pelbagai alternatif lagi..terima kasih yang tak terhingga pada u all...;0

Coretan perjalanan sepanjang tahun yang berlalu banyak mengajarku untuk menempuhi usia sebegini..benar sekali,ijazah terbaik dari jalanan..dan medan tazkirah menjadi pedoman dalam peperangan dalam menentang nafsu jahat..Alhamdulillah,dikurniakan rakan-rakan seperjuangan dalam saf kepimpinan islam amat aku hargai..Harap dalam suasana kampung ini dapat aku perolehi ketenangan,kedamaian,dan ketenteraman..Kerana aku sedar,dimana adanya kuasa,disitu punya tanggungjawab yang besar…kadang-kadang,bila kita punya kuasa,disitu mudah kita memandang kelangit,tanpa tunduk kebumi..Disitu ramainya maksiat yang kunjung tiba,dan disitulah kita diuji setajam mana iman kita yang tak seberapa ini..Allahhurabbi..

Hijrahnya diriku kali ini amat aku harapkan keredhaan dari Allah..agar aku tetap dengan pendirianku yang takkan berubah hingga keakhir hayat…InshaAllah..Maka dengan ini,aku rasmikan,perjalananku bermula dengan langkah ini…

No comments: